In gesprek met Marteyn Roose over Centraal Beheer en de oproep aan leden AGV

In gesprek met Marteyn Roose over Centraal Beheer en de oproep aan leden AGV

Marteyn Roose, Divisievoorzitter van Centraal Beheer in gesprek met commissie Gezondheid&Wonen
Geboren in Zeeland is Marteyn erg geïnteresseerd in de vraag ‘wat beweegt mensen’. Daarom studeerde hij economische psychologie. In zijn werk vertaalt hij die vraag naar wat de consumenten beweegt. Na jaren gewerkt te hebben in de wereld van de telecom is hij nu alweer 11 jaar werkzaam bij Centraal Beheer. Eerst als marketingmanager daarna in de functie van directeur Centraal Beheer Particulieren en nu in de rol van Divisievoorzitter.

Het vinden van de juiste balans vind ik belangrijk
In mijn rol moet in op het groter geheel letten, maar wil ik oprecht en mensgericht blijven denken en werken. In een goede balans. Dat vertalen we ook naar onze proposities. We denken vanuit de klant en de situatie waarin deze keuzes gaat maken. Bijvoorbeeld, ga je verhuizen dan betekent dit niet alleen wat voor je woonverzekering maar heb je misschien ook hulp nodig bij verduurzaming of financiering. Het is belangrijk om verliefd te blijven op problemen oplossen in plaats van op ooit bedachte oplossingen. Wij blijven continu kijken naar nieuwe oplossingen voor heel Nederland.

Natuurlijk zien wij in ons klantenbestand ook dat de maatschappij vergrijst
We zien dat ouderen langer vrijwillig participeren in het arbeidsproces. Dat vraagt van ons als werkgever dat wij over nieuwe samenwerkingsverbanden moeten nadenken. Het toepassen van leeftijdsgrenzen in onze producten was eerder volstrekt logisch. Maar ouder zijn betekent niet altijd meer risico, de ene persoon is de ander niet. Ook voor jongeren geldt dit, bijvoorbeeld bij een autoverzekering. We willen onze oplossingen op een faire manier bereikbaar houden voor al onze klanten. Het vraagt van ons om nieuwe technieken toe te gaan passen die meer recht doen aan de individuele persoon. Dat is nog wel in ontwikkeling en heeft nog wat doorlooptijd nodig.

We doen een oproep aan de AGV leden om hun ervaringen met ons te delen
Ik stel me voor dat je als gepensioneerde met nieuwe verbazingen te maken krijgt. De maatschappij is niet altijd ingespeeld op de veranderende behoeftes en inzichten van ouderen. Wij als verzekeraar kunnen hier vast ook nog veel van leren. Ik nodig de AGV dan ook uit om bevindingen bij de leden op te halen, dan stellen we samen een “dat is raar-lijstje” op. Met een aantal van de leden die deze ervaringen inbrengen kunnen wij dan een klantarena organiseren. Onze medewerkers kunnen dan luisteren naar de ervaringen en daar nieuwe inzichten door krijgen.

Met onze merken bedienen wij klantgroepen die elk hun eigen karakteristieken hebben
De FBTO klanten zijn de consumenten die graag eigen keuzes maken en het liefst digitaal met de verzekeraar communiceren. De Centraal Beheer klanten willen zich graag geholpen voelen, communiceren ook digitaal maar willen daarbij wel persoonlijk aangesproken worden en ook de telefoon is belangrijk en zal dat ook in de toekomst blijven.                                                                              

Ik droom ook wel eens over de tijd dat ik zelf met pensioen ben
Gelukkig zien we een tendens dat ouderen langer gezond zijn en fit blijven. Ik hoop dat ik na mijn pensioen te zijner tijd veel met mijn vrouw kan genieten van onze hobby kitesurfen. En dan wel graag aan mooie warme stranden.

Oproep van de commissie Gezondheid & Wonen aan de leden van de AGV
Wij hopen dat u dit interview met interesse heeft gelezen en u net als wij onder de indruk bent van de positieve wijze waarop Centraal Beheer in de markt staat en zich doorlopend blijft inzetten voor de belangen van haar verzekerden. Ondanks dat zij hiermee succesvol bezig zijn, streven zij gelukkig ook nog steeds naar verbetering van de relatie met verzekerden, zowel in communicatie als op inhoud. 

Centraal Beheer roept ons op om aan te geven welke verbeteringen wij zien om met name de relatie met ons senioren verder te verbeteren. Wij gaan helpen dit Klantenpanel te realiseren. In een klantenpanel kunt u aangeven wat er verbeterd kan worden in de verzekeringsproducten en de dienstverlening.

Wilt u hieraan deelnemen?
Laat het ons weten. Wij zullen als commissie de verschillende reacties en verzoeken tot deelname aan het klantenpanel verzamelen en doorgeven aan Centraal Beheer. In overleg met Centraal Beheer zullen wij een datum prikken. Het is gebruikelijk bij een klantenpanel  dat de gemaakte reiskosten worden vergoed.

Stuur uw reacties en verzoek om deel te nemen naar gezondheid&wonen

 

De commissie Gezondheid & Wonen.